środa, 19 sierpnia 2009

Batik

Czasem bardzo fajny efekt możemy osiągnąć wyjątkowo prostym sposobem, prawda?

Dzisiaj chciałabym Wam pokazać technikę, którą nazwałam roboczo BATIK.
Jest ona naprawdę nieskomplikowana, a może pięknie urozmaicić Wasze projekty.

Co będzie nam potrzebne:
1. kilka kolorów Distress Inks
2. przezroczysty puder do embossingu
3. przezroczysty tusz do embossingu
4. Blending Tool
5. stempel
6. nagrzewnica
7. jednokolorowy jasny karton
8. papier do pieczenia
9. żelazko

1. Zaczynamy od odbicia stempla na kartonie za pomocą przezroczystego tuszu do embossingu.
2. Przysypujemy odbity wzór przezroczystym pudrem do embossingu. Nie żałujmy pudru, i tak zsypemy nadmiar z powrotem do pojemnika.

3. Stapiamy puder nagrzewnicą. Taki efekt powinnyśmy osiągnąć.
4. Przystępujemy do tuszowania. Używając Blending Tool nabieramy tusze Distress Inks i kolorujemy kartonik. Uwaga: zaczynamy od najjaśniejszych kolorów tuszu.
Staramy się maziać nieregularnie i dokładnie rozcierać kontury. Maziamy też po odbitym stemplu oczywiście :)


5. Tak mniej więcej wygląda efekt prawie końcowy.

6. Na zakończenie przykładamy do obrazka papier do pieczenia i prasujemy żelazkiem do momentu, aż stopi się puder. Dzięki temu uzyskamy zupełnie płaski jasny obrazek.


Jeszcze dla ilustracji prace, w których wykorzystałam tę technikę:
kartka na wyzwanie Simon Says Stamp

oraz notesy inspirowane pracami Tima Holtza ;P
Jeśli macie jakieś pytania, piszcie :)

9 komentarzy:

Filka pisze...

dziękować dobra kobieto za kursik :*

Drycha pisze...

patrz, myślałam, że babeczki tuszem jakimś... :)

Lena Wz pisze...

Super opisany kurs, efekt rewelacyjny :-)

Ana pisze...

ja robiłam trochę inne batiki;)

perelka111 pisze...

Super kursik:)

SweetCandyDreams pisze...

ciekawy pomysl, jak kiedys na calego wejde w papierowy świat, to tez pokombinuje :D

lilavati pisze...

ale fajny kursik, dzięki, ja tez byłam przekonana, że te babeczki tylko stemplowane były :)

k_maja pisze...

aaaaa... prasowanie przez papier! teraz już rozumiem :))

Sue pisze...

Wonderful technique Fryne, I love the books so inspiring for Christmas, thanks for sharing. :) xx