wtorek, 26 maja 2009

Karola

Karola... cóż mogę o niej rzec? Wspaniała kompanka na wyjazdy, pogaduchy i ploty. Osoba niezwykle ciepła i delikatna, ale z odpowiednią dawką szaleństwa, tak, żeby nigdy nie było razem nudno.
A tak zupełnie mimochodem i przy okazji - fantastyczna skraperka. Podziwiam jej styl, jako coś dla mnie totalnie nieosiągalnego :)

Karola... what can I say about her? She's a great companion, whether you think about trips or parties. She's such a warm and delicate person but with that bit of craziness so that you will never get bored with her.
And to mention incidentally ... fantastic scrapper. I adore her style as sth totally inaccessible for me :)



1. kim jestem / who am I?


Jestem Karola. Jestem Mamą, Nieżoną, panią psom i kotom... (czy coś wam to mówi?) , scraperką, która dzięki pasji, przychylnym wiatrom i sympatycznym zrządzeniom losu ze wspaniałego hobby stworzyła sobie pracę – jestem projektantką i instruktorem scrapbookingu i wciąż nieustannie kocham to co robię.
My name's Karola. I'm a Mother, NotWife, mistress to dogs and cats, I'm a scrapper that thanks to passion and strokes of fate managed to change great hobby into work - I'm a designer and scrapbooking istructor - and I continuously love to do what I do.

2. kim byłabym, gdybym nie była sobą / who I would be if I weren't myself?

Nie mam zielonego pojęcia. Może lepiej nie dociekać :) Mając wolny wybór lepiej być sobą aniżeli nikim ;)
I don't have any idea. Maybe it's better not to know :) If you have a choice it's better to be yourself than nobody ;)

3. moje ulubione zajęcie / the thing to do that I like best

scrapowanie? :D uwielbiam też spać, gotować, czytać, oglądać interesujące filmy i słuchać ulubionej muzyki :D A tak całkiem serio – lubię te okruszki chwil kiedy jesteśmy naszą małą rodzinką tylko we troje ciesząc się sobą i nie trzeba liczyć minut, godzin, kiedy chce się rzec: chwilo trwaj!Lubię spędzać czas z rodzinką :) Czy to banał?
scrapping? :D I also love to sleep, cook, read, watch interesting movies and listen to favourite music :D And speeking seriously - I like those little moments when my family
spends time together, only the three of us. I love to be with them - is that trivial?

4. moja główna zaleta/wada / my main advantage/disadvantage

syndrom outsidera :) tak mi to kiedyś ktoś roboczo nazwał :) Jednocześnie zaleta i wada. Dobrze mi gdzieś na uboczu, stawiam dystans między sobą a tym co mi się nie podoba i na co nie mam wpływu, dlatego zaleta – pozostaję w zgodzie ze sobą, a dlaczego wada? Outsiderom nie jest lekko :D
I'm an outsider as somebody told me :) It's both an advantage and disadvantage. Advantage because I keep myself at a distance to things I don't like and cannot change. Disadvantage - because it's not easy to be an outsider.

5. czego w życiu potrzebuję najbardziej? / what I need most in life?

Poczucia bezpieczeństwa, pewności, że droga którą obieram co dnia jest tą właściwą drogą, miłość nie stygnąca, zdrowie nienajgorsze a sens życia wciąż ten sam. Potrzebuję dobra, życzliwości wokół siebie aby móc wciąż jeszcze wierzyć w ludzi...
Sense of safety, I have to feel sure that the way I choose to do things is the right way. I need love, health, sense of life. Moreover I need kindness around me to make me believe people are good...

6. bez czego nie siadam do kraftowego stołu? / what are the things I find indispensable at my crafts table?

Nie siadam do scrapowego stołu bez pomysłu :) najzwyczajniej w świecie nie zasiadam do pracy kiedy nie mam weny, jakiejkolwiek wizji i zapału do pracy, w przeciwnym razie nie ma sensu zaczynać. Nie cierpię bezwiednie przekładać papiery czy dodatki szukając w nich inspiracji, wolę zebrać w jedno miejsce te, które pasują do mojego pomysłu. Kiedy jest już pomysł, są materiały, to pozostaje tylko duuuża, mocna kawa i do dzieła!
The idea is indispensable :) When I don't feel in mood I don't start scrappin'. I hate rummaging in my papers and embellies looking for inspiration. I prefer to find those that match my idea. When I have it, I make a strong coffee and start creating!

7. ulubione produkty/techniki kraftowe /my favourite craft products&techniques

Ulubiony produkt? Bardzo prozaicznie :) Zdecydowanie papier! Mam ogromną słabość do pięknych papierów i czasem mam wrażenie, że można stworzyć coś interesującego tylko ze skrawka ciekawego wzoru, który sam w sobie bywa niesamowicie inspirujący. Jestem także uzależniona od kwiatków, wstążek i … guzików, ale to żadna nowość ;) Jeśli chodzi o techniki – uwielbiam wszelkiego rodzaju szwy, często żałuję, że tak rzadko sięgam ostatnio po maszynę do szycia; poza tym bardzo lubię delikatne postarzenia, tuszowanie brzegów spreparowanym tuszem pigmentowym Ink It Up!, lubię stwarzać klimat retro czy vintage taką subtelną mgiełką starości :)


8. skąd czerpię natchnienie? / where I seek inspiration?

Najłatwiej byłoby odpowiedzieć – z życia :) I rzeczywiście – często tak bywa, czasem wydarzenie, kolor, zapach, wspomnienie, smak inspirują tak bardzo, że nie sposób tego nie rozwinąć. Moją największą inspiracją, muzą i powodem dla którego scrapuję jest moja córka Róża, dla niej to wszystko i przez nią ;) Jednak równie często inspiruje mnie muzyka, film (kiedy staram się nadawać tytuły layoutom – pierwsze co przychodzi mi na myśl to tytuł jakiegoś filmu czy piosenki). Cóż jeszcze? Skłamałabym, że to wszystko, ponieważ bardzo, bardzo, ale to bardzo inspirują mnie materiały – piękne papiery, motywy, zestawienia kolorystyczne , uwielbiam czasem stworzyć coś – ot tak, aby móc wykorzystać w pracy coś pięknego. Ogromną inspiracją są dla mnie także zachwycające prace scraperek, które szczególnie cenię.

9. co mnie kusi / czego jeszcze nie spróbowałam, a chciałabym? / what tempts me (as far as crafts is concerned ;P)/ what I would like to try?

Jeśli chodzi o scrapbooking – staram się co jakiś czas stawiać sobie pewne wyzwania polegające na eksperymentach, próbach stworzenia czegoś, czego nie ma w mojej pracowni na co dzień, świetnie czasem spróbować czegoś nowego, choć nigdy nie czuję presji, że muszę coś zrobić, że muszę się czegoś nauczyć. Poza scrapbookingiem ogromnie kusi mnie ceramika na kole garncarskim, patchwork i haft wstążeczkowy :)

10. moje dzieło, które lubię najbardziej (dlaczego?) / my work I like best (and why?)

Ogromnie trudne, do swoich prac mam szczególny stosunek, wszystkie bardzo lubię, choć nie z wszystkich jestem zadowolona (zawsze znajdę jakieś techniczne “ale”), wybieram zatem te, z którymi chyba najpełniej się utożsamiam, takie całkowicie “karolowe” ;)

1. Simple Pleasures – scrap , jeden z baaardzo nielicznych, całkowicie o mnie. Rzadko scrapuję siebie, ale ten lo bardzo lubię, myślę , ze zarówno zdjecie jak I zdobiące je motywy I dodatki to cała ja :)


2. W ramionach – uwielbiam ten lo, jest w nim ogromny ładunek emocji, trudny do nazwania, ubrany w dziewczęco – kobiece motywy, z odrobiną czerni, bo czasem przecież nie jest wyłącznie różowo...


3. Together – znów pochwała macierzyństwa, lo, który jest dla mnie kwintesencją matczynej miłości, z motywem drzewa, jako wsparciem danym dziecku, z solidną podstawą , także kompozycji, z delikatnymi małymi motywami, tak jak delikatna, subtelna jest sztuka wychowania, jak łatwo dołożyć któryś z listków, jak łatwo któryś strącić... Lo pełen symboliki.

4. Mini albumy – uwielbiam je wszystkie, trudno wyróżnić którykolwiek, to moja ulubiona forma scrapowania I w zasadzie uwielbiam każdy z nich, każdy opowiada jakąś ważną historyjkę:

Bardzo Dziękuję fantastycznej ekipie Craftowa za wyjątkowe wyróżnienie sportretowania mej skromnej osoby :) Było mi ogromnie miło odkryć jeszcze jakiś skrawek siebie w Waszych gościnnych progach! :*


8 komentarzy:

Molly pisze...

LO "together" - CU DO WNY! przepiękne połączenie kolorów i wspaniałe wykonanie ;))

BPB pisze...

Och Karola, cudna Dziewczyna
Wspaniała, utalentowana i wielce wrażliwa.
Mimo,że nie znam osobiście, ale dam sobie obie łapy uciąć, ze tak jest.
Dzięki Craftowo ...
POZDRAWIAM,
Lengow

moniq75k pisze...

A ja pamiętam ten moment, kiedy pierwszy raz zobaczyłam Twoje prace (dawno, dawno temu).... Zamarłam w zachwycie i do dziś dnia nic się nie zmieniło w moim ich odbiorze :)

karikara pisze...

A ja poznałam trochę(za krótko) Karolę i bardzo bardzo mocno ją ściskam.
Super Kobietka i super scraperka, na światowym wysokim poziomie.
Pozdrawiam

Nowalinka pisze...

Karola, "Miszczu" mój :*

cynka- Ewa Mrozowska pisze...

ech Karola TY to potrafisz!!!

Pięknie!!!

Karola Witczak pisze...

Ogromnie Wam dziękuję za tak miłe, ciepłe słowa! :*

a.batory pisze...

zaleta i wada bardzo mi sie podoba
aż sie wzruszyłam;)
i chciałam napisać , że Karola wg mnie oprocz niezaprzeczalnego talentu , stylu , smaku , wyczucia....
ma cos co budzi moj największy podziw ,...jestem pewna (!) , że jako jedyna scraperka zrobi wszystko - w swoim kolorze czy nie , w swoim stylu czy absolutnie nie - i zawsze to będzie genialne i zawsze się tym będe zachwycać.
zero szufladek , maksimum wyczucia piękna
Dar od Boga na pewno