czwartek, 17 grudnia 2009

Domek zimowy - kurs:)

Witamy serdecznie - i przedświąteczne :)
Święta nadciągają wielkimi krokami, za oknem śnieg, mróz i zawierucha...a u nas?
Piękny zimowy domek i kurs zaproponowany nam przez Piekielną Owcę :)
Zapraszamy!

W zeszłym roku wygrałam konkurs świąteczny z moimi domkami ;) więc zgodnie ze złożoną obietnicą przygotowałam kursik jak taki domek wykonać ;)

Potrzebne będą:
  • tektura ( ja uzyłam 3mm)
  • papier do oklejenia
  • gazety lub farba
  • magic
  • papier toaletowy albo chusteczki
  • waciki kosmetyczne albo wata
    ewentualnie sztuczny śnieg
  • brokat
  • nożyk tapicerski
  • trochę czasu
Zaczynamy od rozrysowania domku na kartonie. Ja cięłam po czerwonych liniach bo chciałam
pochylone scianki po czarnych bym uzyskała zwykły prosty domek. Żeby się przyjrzeć odległościom DUŻE ZDJECIE (klik) ;) . Każda ściankę potrzebujemy mieć 2 razy ( ja
po wycięciu odrysowałam) potrzebujemy też daszek u mnie to dwa
kwadraty 15x15 cm. po wycięciu odrysowujemy wszystkie ścianki i daszek na papierze którym okleimy domek. Dla ułatwienia pasowania papieru oznaczyłam ścianki i odrysy na piepierze literkami ;)


Przystępujemy do klejenia. Ja użyłam kleju Magic. Smarujemy dość grubo krawędź ścianki i przykładamy sąsiadującą pod kątem prostym i czekamy chwilkę aż złapie. Jak mamy sklejone 4 ścianki dla pewności przejeżdżamy magicem od środka po łączeniach.


Następnie stawiamy domek na tekturze odrysowujemy, wycinamy i przyklejamy podłogę. Nie jest to konieczne ale pomaga ustabilizować domek.


Na koniec doklejamy daszek i czekamy aż porządnie wyschnie.


Teraz faza druga ;) oklejamy domek papierem, gazetą lub malujemy po krawędziach farbą. Ja chciałam żeby było widać druk więc użyłam starej encyklopedii pszczelarstwa :)


Teraz czas na zimową dekorację - w końcu święta za pasem.
Naszykowałam materiały:


Papier lub chusteczki zwijamy w stożki i pokrywamy magicem. Na początku się rozwarstwiają ale przy odrobinie wprawy można uzyskać kształtne sopelki.


Czekając aż sopelki wyschną tuszujemy domek po krawędziach.


Wycinamy z papieru odrysowaną okleine domku . Ja dodatkowo podniszczyłam brzegi pocierajac nożykiem. I wytuszowałam.


Oklejamy domek i nie żałując magica mocujemy sopelki pod daszkiem.


Rozkładamy waciki na części pierwsze - waciki maja fajną fakturę z grudkami wyglądającą prawie jak śnieg.


Farfoclami z wacików oklejamy domek wg upodobań. Na potrzeby kursu okleiłam tylko po brzegach ;)


Bierzemy magica albo crackle i mieszamy z brokatem. Za pomocą pędzelka nanosimy maź na sople i watkę. Ja lubię używać do tego mieniącego brokatu - daje fajny efekt skrzenia. Na watkę nanoszę go plamkami tak żeby połyskiwało miejscami.


Zimowy domek jest gotowy. Ja swój będę jeszcze dalej ozdabiać ale taki też jest ładny. Do zimowej ozdoby polecam wszelkie śnieżynki, perełki i koraliki, cekiny dżety, ozdoby paznokciowe i bulion - wszystko co wam w łapki wpadnie :)

Uwaga!
Kurs powstał na potrzeby bloga Craftowo i autorka prosi uprzejmie aby nie kopiować go i nie rozpowszechniać bez jej wcześniejszej zgody. Szanujmy siebie nawzajem, doceniajmy swoją pracę i pozwalajmy autorom decydować o jej przeznaczeniu.



Autorka: Piekielna Owca

O sobie: Jestem pełnoetatową mamą i żoną.
Prawie perfekcyjną panią domu dłubiącą czasem różności w kącie. Lubię mieć chwilkę na moje małe przyjemności, z których największą jest zdecydowanie czekolada.

7 komentarzy:

kasia_g pisze...

Super!!! Ja już produkuję.

MOLLIK pisze...

domek jest wspaniały, z kursu na pewno skorzystam bo od dawna mi się taki marzy :)

Costa pisze...

Świetny !!!! Bardzo fajny i przydatny kursik ;]

Aneladgam pisze...

Pewnie kiedyś się zdobędę :) Na razie wdzięczna jestem, że wreszcie wiem co się robi z krawędziami!

madak pisze...

i teraz wszystko już jasne.. dobry kursik!

Anonimowy pisze...

Witam. Zachwycił mnie ten domek, jest cudny, więc wstawiłam opis na http://forum.swiateczne.info/ z adresem Pani Bloga, mam nadzieję, że nie zabije mnie Pani za to ;) . Pozdrawiam serdecznie.

Dunia pisze...

Kursik rewelacja!